مقالات

بهترین مدل های کلاه آشپزی | معرفی انواع کلاه ها

بهترین مدل های کلاه آشپزی

بهترین مدل های کلاه آشپزی کدام است؟ این سوال بسیاری از افرادی است که قصد دارند برای مشاغل مرتبط با غذا از جمله رستوران‌ها، لباس فرم مناسبی خریداری نمایند. کلاه آشپزی، یکی از اجزا اصلی و مهم لباس یک آشپز را تشکیل می‌دهد، بنابراین انتخاب بهترین کلاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مقاله از نوین فرم همراه ما باشید چرا که قصد داریم در مورد انواع کلاه آشپزی و مشخصات آنها صحبت کنیم.

بهترین مدل های کلاه آشپزی را بشناسید

یکی از مواردی که در رستوران‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است رعایت بهداشت در هنگام طبخ غذاست. به همین منظور بهترین مدل های کلاه آشپزی در انواع و طرح‌های مختلف تولید و روانه بازار شده‌اند که شما می‌توانید با توجه به بودجه و انتظارات خود، بهترین محصول را خریداری کنید. انتخاب یک کلاه آشپزی مناسب که با لباس فرم پرسنل شما بیشترین هماهنگی را داشته باشد، علاوه بر حفظ بهداشت سبب ایجاد هماهنگی در محیط کاری شده و ظاهری زیبا و ویژه به محیط کار می‌بخشند. در صورتی که شما نیز قصد دارید برای پرسنل خود یکی از این محصولات را خریداری کنید توصیه می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید.

با کلاه‌های آشپزی آشنا شوید

صرف غذا در رستوران زمانی لذت بخش است که شما بتوانید از بهداشت و کیفیت غذای خود اطمینان حاصل کنید. این مورد امروزه مورد توجه بسیاری از رستوران‌داران و سرآشپزان قرار گرفته است به همین دلیل، امروزه استفاده از کلاه‌های آشپزی در مقایسه با گذشته، رواج بسیاری یافته است. جالب است بدانید تنوع این محصولات در بازار بسیار زیاد است به طوری که با کمی گشت و گذار می‌توانید برای کودکان نیز انواع کلاه آشپزی کودک را تهیه کنید. استفاده از کلاه آشپزی مزایای فراوانی دارد. اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از این محصولات، حفظ بهداشت مواد غذایی و جلوگیری از ورود آلودگی، موی پرسنل و هرگونه ذرات خارجی به درون غذاست. جالب است بدانید وجود این کلاه می‌تواند از موهای پرسنل نیز محافظت کند. قرارگیری طولانی مدت در معرض گرمای زیاد اجاق و فر می‌تواند سبب ریزش موی آشپز و یا ایجاد شوره بر روی پوست سر شود. استفاده از یک کلاه، که به بهترین شکل طراحی شده باشد می‌تواند از پرسنل آشپزخانه در برابر چنین مشکلاتی محافظت کند.
تنوع کلاه‌های آشپزی در بازار بسیار زیاد است. برخی از کلاه‌های بسیار محبوب در بازار عبارتند از:

  • کلاه آشپزی توک Toque
  • کلاه آشپزی بانی Beanie
  • کلاه آشپزی بیسبال Baseball Caps
  • کلاه آشپزی کپ عرق چین Caps
  • کلاه آشپزی باندانان Bandanas
  • کلاه آشپزی فلت کپ Flat Caps

استفاده از کلاه آشپزی امری است که بستگی به سلیقه پرسنل دارد اما قوانین حرفه‌ای محیط کار آشپزخانه ایجاب می‌کند که افراد به منظور بهبود کیفیت و بهداشت غذا، همواره از کلاه استفاده نموده و علاوه بر این ظاهری شکیل و رسمی نیز در محیط کار خود داشته باشند.

 

بهترین مدل کلاه آشپزی

بهترین مدل کلاه آشپزی

نکات مهم در هنگام کلاه آشپزی مردانه

یکی از الزامات هر آشپزخانه آن است که تمامی پرسنل دارای لباس فرم کاملا بهداشتی، به ویژه کلاه و پیشبند باشند. در صورتی که شما به عنوان صاحب یک رستوران قصد دارید برای پرسنل خود لباس فرم تهیه کنید طبیعتا باید پیش از خرید به چند نکته مهم توجه کنید. محیط آشپزخانه، محیطی گرم و مرطوب است که افراد مدت زمان نسبتا زیادی را در آن سپری می‌کنند بنابراین اهمیت دارد تا در هنگام انتخاب و خرید این محصولات، کلاهی را انتخاب کنید که ضد تعریق بوده و هیچگونه حساسیت و یا خارش برای پوست سر ایجاد نکند. همچنین جنس آن باید با کیفیت باشد و با قرارگیری در معرض حرارت زیاد، شکل اولیه خود را از دست ندهد. این کلاه همچنین باید بتواند از پوست سر و موی آشپز نیز به خوبی محافظت کند و با تبادل هوا، اکسیژن مورد نیاز برای پوست سر را تامین کند تا آشپز با مشکلاتی نظیر ریزش مو مواجه نشود.
استفاده از کلاه‌هایی که از جنس پارچه‌های پلاستیکی تهیه شده باشند، نه تنها بی کیفیت هستند بلکه با ایجاد گرمای بیشتر، سبب تعریق پرسنل و آسیب به پوست سر می‌شوند.
بهداشت و کیفیت کلاه نیز از دیگر مواردی است که باید در هنگام خرید این محصولات به آن توجه کنید. از این رو باید در نظر داشته باشید کلاه‌ آشپزی زنانه یا مردانه امکان شستشو را در اختیار شما قرار دهد. علاوه بر این موارد، سایز کلاه نیز باید کاملا متناسب با سر آشپز و پرسنل حاضر در آشپزخانه باشد تا پرسنل با پوشیدن آن احساس راحتی نموده و به راحتی بتوانند به فعالیت‌های خود بپردازند. این موارد شاید در نگاه اول ساده به نظر برسند اما توجه به آنها می‌تواند منتهی به خرید یک کلاه آشپزی با کیفیت و مناسب شود.
استفاده از کلاه‌های آشپزی امروزه بسیار حائز اهمیت است که دلیل آن می‌تواند موارد زیر باشد:

  • استفاده از کلاه آشپزی می‌تواند از ورود مو و آلودگی خارجی به غذا جلوگیری کند.
  • پرسنل آشپزخانه با پوشیدن این کلاه از مو و پوست سر خود در برابر حرارت بالای فر و اجاق محافظت می‌کنند.
  • پوشیدن کلاه و لباس فرم یکسان می‌تواند ظاهری بسیار شکیل و حرفه‌ای به محیط آشپزخانه ببخشند.
  • نوع کلاه آشپزی یکی از مواردی است که سبب تمایز سرآشپز و سایر پرسنل آشپزخانه می‌گردد بنابراین وجود آن ضروری می‌باشد.

کلام آخر

در این مقاله با بهترین مدل های کلاه آشپزی آشنا شدید. کلاه‌های آشپزی امروزه در انواع کپ، عرقچین، بانی و… با بهترین رنگ، طرح و کیفیت قابل خریداری می‌باشند که با در نظر گرفتن مزایای این محصولات باید گفت استفاده از آن در هر رستورانی از اهمیت بالایی برخوردار است.
بدون شک، هنر آشپزی و طبخ غذا در دنیا به یکی از فعالیت‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در دنیا محسوب می‌شود به طوری که امروزه رستوران‌های زیادی در سراسر دنیا مشغول فعالیت هستند.
دلیل محبوبیت اکثر این رستوران‌ها رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از کلاه و پیش‌بند آشپزی است. رعایت این موارد سبب می‌شود تا رستوران شما به یک محیط کاملا دلچسب و البته حرفه‌ای به منظور صرف غذا برای بسیاری از افراد تبدیل شود چرا که افراد اطمینان دارند غذایی لذیذ و با کیفیت را صرف می‌کنند.
اگر شما جزوء صاحبان رستوران یا کافه هستید و به دنبال فروشگاهی برای خرید لباس فرم و کلاه های خاص آشپزی هستید به سایت نوین فرم سری بزنید.
انواع لباس مناسب برای هر نوع کسب و کاری همراه با تنوع بی شمار را می توانید در فروشگاه اینترنتی نوین فرم مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *