مقالات

با انواع لباس های رستورانی آشنا شوید

انواع لباس های رستورانی

آشنایی با انواع لباس های رستورانی یکی از مهم ترین وظایف مدیریت رستوران است، که می تواند تاثیر بسزایی در درخشش رستوران شما داشته باشد. زمانی که تمام پرسنل رستوران شما دارای فرم مشخصی باشند، نه تنها موجب زیبایی بصری، نظم بیشتر و اعتماد بنفس بالاتر کارکنان می شود بلکه می تواند یک تبلیغ کارآمد و عالی برای برند رستوران شما باشد.

انواع لباس های رستورانی

لباس های رستورانی تنوع بسیار زیادی داشته که شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه مد نظرتان یک مدل را برای استفاده کارکنان خود انتخاب کنید. انواع لباس رستورانی عبارت اند از: لباس فرم زنانه، لباس فرم مردانه، لباس فرم ساده و لباس فرم سنتی.

بهترین جنس لباس فرم رستوران

بهترین جنسی که شما می توانید از آن لباس فرم کارکنان رستوران خود را تهیه کنید، قطعا کتان نخ است. جنس کتان نخ در تابستون و زمستان همراه خوبی برای شما بوده و بعد از کثیف شدن به راحتی تمیز و مثل روز اول براق می شود.
این جنس به نسبت سایر جنس ها کیفیت بیشتری داشته و می تواند همراه خوبی برای کارکنان شما باشد.

نظم بیشتر با لباس فرم مشخص

اگر می خواهید رستوران شما از نظم و زیبایی بیشتری برخوردار باشد می توانید برای نیروهای هر قسمت از رستوران خود لباس فرم جداگانه ای تهیه کنید، بدین صورت که لباس گارسون رستوران با لباس صندوقدار، آشپز، خدمه و… متفاوت باشد، این کار بسیار هوشمندانه بوده و باعث می شود مشتری برای رفع خواسته و مشکل خود بدون اتلاف وقت به شخص مورد نظر مراجعه کند.

برقراری نظم و انضباط با انواع لباس های رستورانی

استفاده از یک فرم مشخص و منظم می تواند موجب رعایت بیشتر قوانین و نکات بهداشتی در یک رستوران شود، بطور مثال امروزه یکی از مهم ترین نکات؛ استفاده سر آشپز و کمک آشپز از کلاه است تا مانع ریزش مو در غذای مشتری شود. بازرسان بهداشت پس از مشاهده سرآشپز و کمک آشپز بدون کلاه قطعا رستوران را پلمپ و یا به پرداخت جریمه سنگینی محکوم می کنند.
از دیگر فواید استفاده از انواع لباس های رستورانی و فرم مشخص می توان به تمیز ماندن و در امان ماندن لباس کارکنان از لکه ها و کثیفی ها اشاره کرد.

لباس فرم رستوران مردانه

در اکثر مکان ها لباس فرم رستوران مردانه متشکل از یک شلوار، یک پیراهن و یک جلیقه است، اگر می خواهید برای رستوران سنتی خود لباس فرم انتخاب کنید بهتر است جلیقه لباس فرم مردانه خود را از پارچه های سنتی مانند ترمه انتخاب کنید و یا اگر رستوران شما لوکس و مدرن است می توانید با انتخاب یک جلیقه رسمی و درجه یک کیفیت و نظم رستوران خود را به نمایش بگذارید.

لباس فرم رستوران زنانه

در اکثر مواقع لباس فرم رستوران زنانه متشکل از یک شلوار، یک مانتو و یک مقنعه است. اگر می خواهید لباس فرم خاص تر و زیباتری داشته باشید فقط کافی است برای تهیه این فرم از پارچه های شیک تری استفاده کرده و یا مانتو شلوار را به کت و شلوار تبدیل کنید.
برای آراستگی بیشتر می توانید مقنعه کارکنان خود را مدل دار طراحی کرده و در دوخت حاشیه مقنعه کارکنان خود از رنگ ضد رنگ فرم آن ها استفاده کنید.

لباس فرم کارکنان آشپزخانه رستوران

مهم ترین فرم مربوط به کارکنان آشپزخانه یک رستوران است، قطعا اگر شما هم از وسط غذای مورد علاقه خودمو پیدا کنید نه تنها باقی غذای خود را میل نمی کنید؛ بلکه به مدیریت رستوران شکایت کرده و دیگر به آن رستوران مراجعه نخواهید کرد.
یکی از مهم ترین قسمت های فرم لباس کارکنان آشپزخانه کلاه است که مانع ریزش مو در غذای مشتری می شود.
پیشبند از دیگر واجبات لباس فرم این افراد است، چرا که مانع ریخته شدن چربی و لکه های غذا روی لباس آن ها شده و از کثیفی و سوختگی جلوگیری می کند.

 

لباس رستورانی

لباس رستورانی

مزایای استفاده از انواع لباس های رستورانی

یکی از پراهمیت ترین و مهم ترین مزایای استفاده از انواع لباس های رستورانی نشان دادن نظم، نظافت و بهداشت حاکم بر رستوران شما است. زمانی که کارکنان شما فرم مشخصی برای کار در رستوران داشته باشند لباس کار آن ها در اکثر مواقع تمیز بوده و این نظم و یکدست بودن فرم موجب راحتی خیال ارباب رجوع می شود، چرا که همه ما بعد از یک بار مراجعه به یک رستوران در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی دیگر به آن مکان مراجعه نخواهیم کرد.

تولیدی لباس کار رستورانی

مدیریت یک رستوران مدرن و لوکس ترجیح می دهد برای تمامی کارکنان خود از فرم خاص و مشخصی استفاده کند و مدیریت قوی حاکم بر رستوران خود را به نمایش بگذارد، اما تهیه فرمی شیک و مناسب برای تمامی کارکنان یک رستوران قطعا نیازمند بودجه مکفی است که شاید برخی از مدیریت ها را با مشکل مواجه کند، از این رو پیشنهاد ما برای شما مراجعه به یک تولیدی برای تهیه فرم انتخابی رستوران خود است. زمانی که به یک تولیدی برای انجام کار خود مراجعه می کنید، قطعا با سفارش این تعداد لباس فرم می توانید از تخفیف زیادی بهره مند شده و با قیمت مناسب تری فرم کارکنان خود را انتخاب کنید.

لباس فرم فست فود

در فست فود ها برعکس رستوران ها از لباس فرم اسپرت استفاده می شود، به طوری که در این مکان ها شاهد استفاده از رنگ های روشن و شادتری در فرم کارکنان آن هستیم.
در اکثر مواقع در فست فود ها برای فرم آقایان از کلاه های رنگ روشن استفاده می کنند که می تواند یک تبلیغ عالی برای برند فست فود آن ها باشد.

جمع بندی

برای تهیه لباس فرم مخصوص با کسب و کار خودتون می توانید به نوین فرم اعتماد کنید. به روزترین و با کیفیت ترین لباس های فرم را از شرکت نوین فرم خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *