مقالات

بهترین لباس فرم گارسون |ویژگی های مهم لباس گارسون

بهترین لباس فرم گارسون

تهیه کردن بهترین لباس فرم گارسون برای افرادی که صاحب رستوران دارد بسیار حائز اهمیت است چرا که این افراد به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط بوده و شکل ظاهری آنها می‌تواند تاثیر زیادی بر روی این افراد داشته باشد. اگر تمایل دارید با لباس فرم گارسون، ویژگی‌ها و ضرورت استفاده از آن آشنا شوید در ادامه این مطلب همراه نوین فرم باشید.

بهترین لباس فرم گارسون و مشخصات آن

گارسون فردی است که در زمان ورود شما به رستوران، سفارش شما را دریافت کرده و پس از آماده شدن، آن را روی میزتان سرو می‌کند. از آنجایی که این شخص، به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند و می‌توانند تاثیر زیادی روی آنها داشته باشند بنابراین ضروری است تا در نگاه اول، ظاهری شیک و زیبا داشته باشند. این امر سبب می‌شود تا شما بهترین لباس فرم گارسون را برای رستوران و پیشخدمت رستوران خود انتخاب کنید. امروزه بسیاری از افراد تصور می‌کنند شغل گارسونی، یکی از مشاغل آسان به شمار می‌رود چرا که این افراد تنها باید وظایف مشخصی از جمله دریافت سفارش و سرو غذا را انجام دهند در صورتی که این تصور اشتباه است. در مقایسه با سال‌های گذشته، انتظارات افراد از گارسون به شکل چشمگیری افزایش یافته و مشتریان، اهمیت خاصی برای شکل ظاهری گارسون‌ها قائل می‌شوند. از این رو اگر شما صاحب رستوران هستید و تمایل دارید تا وضعیت رستوران خود را بهبود ببخشید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد لباس مناسب گارسون ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

گارسون کیست و چه وظایفی دارد؟

منظور از پیشخدمت یا گارسون، شخصی است که در رستوران فعالیت‌ می‌نماید. از مهم‌ترین وظایف یک گارسون می‌توان به دریافت سفارش مشتریان و سرو غذای آنها اشاره نمود. همچنین گارسون‌ها می‌توانند در مورد رضایت و عدم رضایت مشتریان از غذا، سوالات لازم را پرسیده و در صورت نارضایتی، اقدامات لازم را برای جلب رضایت مشتری انجام دهند. جالب است بدانید که وظایف گارسون تنها به این موارد ختم نمی‌شود بلکه گارسون‌ها می‌بایست اقدامات دیگری نظیر پیشنهاد یک غذای خاص به مشتری، خوشامد گویی به مشتری، قرار دادن منو در اختیار وی و سپس دریافت سفارش مشتریان و انتقال آن به سرآشپز، صحبت با مشتری در مورد میزان رضایت یا عدم رضایت وی از وعده غذایی و… را نیز انجام دهند.
مواردی که در این بخش عنوان شد، از جمله وظایف یک گارسون به شمار می‌رود که اگر به درستی انجام شوند می‌تواند یک گارسون را به یک گارسون حرفه‌ای یا معمولی تبدیل کند. اما در مورد گارسون، یک موضوع با اهمیت وجود دارد و آن پوشیدن لباس فرم مخصوص است. تصور کنید که شما یک گارسون حرفه‌ای را استخدام کرده‌اید. در صورتی که این شخص، لباس فرم مناسب را بر تن نداشته باشد، قطعا ظاهر رستوران شما، به مذاق مشتریان چندان خوشایند نخواهد بود و آنها تنها تصور می‌کنند که یک رستوران معمولی را برای صرف غذا انتخاب کرده‌اند. حال که با اهمیت استفاده از لباس فرم مناسب گارسون آشنا شدید بهتر است نگاهی به ویژگی‌های یک لباس فرم خوب برای گارسون بیندازیم.

 

لباس گارسون رستوران

لباس گارسون رستوران

لباس فرم گارسون ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اهمیتی ندارد که قصد انتخاب لباس فرم گارسون زن یا مرد را دارید. چند ویژگی وجود دارد که در تمامی موارد صدق می‌کند و رعایت و در نظر گرفتن آنها می‌تواند به شما در خرید بهترین لباس فرم کمک شایانی کند. گارسون اولین شخصی است که در هنگام مراجعه مشتری به رستوران، رابطه نزدیکی با وی دارد از این رو علاوه بر اخلاق و رفتار اجتماعی مناسب، توجه ویژه‌ای به مشخصات ظاهری خود داشته باشد. در صورتیکه گارسون، با وضعیت ناآراسته، با لباس کثیف و غیر مناسب در حضور مشتری ظاهر شود، قطعا مشتری تمایل چندانی برای سفارش غذا نخواهد داشت چرا که احساس می‌کند احتمالا غذای رستوران شما نیز چندان بهداشتی نیست. فردی که در یک رستوران مشغول به فعالیت است می‌بایست با توجه به جایگاه خود، لباس فرم مناسب را بر تن کرده و در محل کار خود حاضر شود.
فرم لباس گارسونی برای آقایان از جلیقه، پیراهن و شلوار تشکیل شده است اما ویژگی‌های زیر حتما باید در مورد آنها صدق کند:

  • دوخت آن حرفه‌ای و زیبا باشد.
  • از رنگ‌های شاد و پرانرژی برای تهیه آن استفاده شده باشد تا بیشترین تاثیر را روی مشتریان بگذارد.
  • از پارچه‌های با کیفیت و مرغوب در تولید آنها استفاده شده باشد تا در درازمدت دچار پارگی و سایش نشوند.
  • کیفیت آن مرغوب و در عین حال قیمت آن مناسب و اقتصادی باشد.
  • تنوع رنگی آن بالا باشد تا رستوران‌های مختلف از جمله رستوران سنتی، چینی، فست فود و… بتوانند لباس فرم مناسب خود را انتخاب نمایند.
  • از تنوع طرح و رنگ برخوردار باشد.
  • در سایزهای استاندارد و مناسب تولید شده باشد تا افراد مختلف قادر به استفاده از آن باشند.
  • جنس پارچه آن با کیفیت باشد تا پس از چندین بار شستشو، رنگ خود را از دست ندهد.
  • شستن آن ساده باشد و لکه‌ها به راحتی از روی آن پاک شوند.

بهترین لباس فرم گارسون رستوران را از کجا بخریم؟

مجموعه نوین فرم، یکی از بزرگترین مراکز تولید و عرضه بهترین لباس فرم گارسون در کشور است. قیمت محصولات عرضه شده در این مجموعه، در مقایسه با سایر رقبا، به شکل قابل توجهی مناسب است به همین دلیل است که خرید کالا از این مجموعه، در سال‌های اخیر با رشد قابل توجهی همراه بوده است. این مجموعه همچنین امکان خرید اینترنتی لباس فرم گارسون را برای هموطنان گرامی فراهم نموده است. تفاوتی ندارد که ساکن کدامیک از شهرهای کشور هستید. شما به سادگی می‌توانید کالاهای مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.
از آنجایی که کار در رستوران یکی از مشاغل مرتبط با بهداشت و سلامت افراد به شمار می‌رود از این رو ضروری است که صاحبین رستوران‌ها به منظور اعتبار بخشیدن به برند خود و همچنین ترسیم یک تصویر عالی از رستوران در ذهن مشتریان، نسبت به خرید لباس فرم مناسب برای پرسنل خود اقدام نمایند. توجه به این امر، شاید ساده به نظر برسد اما با انجام آن، قطعا شاهد اثرات مثبت آن خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *