مقالات

انواع پیش بند و اپرون + انتخابی خاص در لباس کار

انواع پیش بند و اپرون

انواع پیش بند و اپرون از جمله لباس‌های بسیار کاربرد برای پرسنل کافه‌ها و رستوران‌ها می‌باشد که پوشیدن آنها می‌تواند مزایای بسیار زیادی از جمله بخشیدن استایل جذاب به پرسنل، حفظ نظافت، محافظت از پرسنل در برابر خطرات احتمالی و… شوند. به دلیل تنوع این محصولات در بازار نیاز است تا پیش از خرید این محصولات، اطلاعات کافی در این زمینه را کسب نمایید از این رو توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه نوین فرم باشید.

انواع پیش بند و اپرون و کاربرد آنها

اگر کمی به محیط اطراف خود دقت کرده باشید احتمالا متوجه شدید که برخی از مشاغل دارای یک لباس فرم با طراحی و رنگ مخصوص محیط کار هستند. این امر می‌تواند توجه شما را به عنوان مشتری جلب نماید. با دیدن پرسنلی که لباس مخصوص به تن کرده‌اند که بیشترین هماهنگی را با محیط کار دارد متوجه می‌شوید که نظم و آراستگی در این محیط از اهمیت زیادی برخوردار است ضمن اینکه پرسنل با پوشیدن لباس مخصوص، زیبایی بصری و جذابیت بیشتری برای شما خواهند داشت. در صورتی که قصد دارید انواع پیش بند و اپرون تهیه کنید توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

آشنایی با پیشبند یا اپرون

منظور از پیش بند یا به انگلیسی Apron اپرون، لباسی که کارکنان به ویژه در مشاغل رستورانی، کافه‌داری، باغداری و… آن را بر روی سایر لباس‌های خود می‌پوشند. این لباس دارای عرض بسیار مناسبی است تا قسمت جلوی بدن را به خوبی پوشش دهد. چنانچه پیشبند به خوبی و از جنس مرغوب تهیه و دوخته شده باشد، اندازه حلقه و کمر آن کاملا مناسب است به طوری که کارکنان با پوشیدن آن، احساس ناراحتی نخواهند کرد. همچنین برخی از خیاطان و تولید کنندگان انواع پیشبند، به منظور قرارگیری دم دستی ابزارهای مختلف، بر روی پیشبند یک یا دو جیب طراحی می‌کنند تا افراد به سرعت بتوانند به ابزارهای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. شاید پوشیدن پیش بند در نگاه اول کاملا ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما باید گفت نباید مزایای آن را دست کم گرفت. موارد زیر بخشی از مزایای پوشیدن اپرون هستند:

  • پوشیدن پیشبند می‌تواند در هنگام سر ریز شدن مایعات داغ و ریختن آن روی بدن، میزان حرارت را به شکل چشمگیری کاهش داده و از سوختگی جلوگیری نماید.
  • پوشیدن پیشبند، به ویژه پیشبندهای چرمی و جین، از لحاظ بصری استایلی جذاب و زیبا را برای افراد ایجاد می‌کنند.
  • پوشیدن پیشبند تمیز می‌تواند میزان انتقال باکتری و میکروب به نوشیدنی‌ها و مواد غذایی را به میزان زیادی کاهش دهد.
  • به کمک پیشبند، در محیط‌های کافی شاپی می‌توان پرسنل را از یکدیگر متمایز نمود.
  • پوشیدن پیشبند توسط پرسنل می‌تواند محیط کافه یا رستوران شما را به محیطی حرفه‌ای تبدیل کند.

مواردی که در این بخش عنوان شد را می‌توان بخشی از مزایای پوشیدن پیشبند دانست. شاید تصور کنید که استفاده از انواع پیشبند چند سالی است که در فرهنگ‌های مختلف جا افتاده است اما بر اساس منابع تاریخی قدیمی به نظر می‌رسد قدمت استفاده از پیشبند به دوره تمدن‌های باستانی از جمله تمدن مصر باز می‌گردد. در بخش بعدی این مقاله، شما را با انواع پیشبند که در رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا خواهیم ساخت.

 

پیشبند و اپرون

پیشبند و اپرون

آشنایی با انواع پیش بند رستورانی

همانطور که گفته شد، استفاده از پیشبند، تقریبا برای هر شغلی از جمله رستوران‌داری، کافه‌داری، قنادی و… امکان‌پذیر است. این البسه نه تنها از لحاظ استایل می‌تواند زیبا و حرفه‌ای به نظر برسد بلکه از لحاظ ایمنی و حفظ امنیت جانی پرسنل بسیار حائز اهمیت است. از این رو اگر شما باریستا، سرآشپز، قناد و… هستید یا قصد دارید برای پرسنل خود مناسب‌ترین نوع پیشبند را تهیه کنید این بخش را به دقت مطالعه نمایید چرا که قصد داریم نگاهی به انواع پیشبندهای مورد استفاده در رستوران بیندازیم.

پیش بند مردانه و زنانه کمری

همانطور که از نام این پیش بند مشخص است، تنها وظیفه پوشاندن پایین‌تنه را بر عهده دارد و در قسمت کمر محکم می‌شود. در محیط‌هایی نظیر کافه و رستوران، پیشخدمتان آقا و خانم می‌توانند از این پیش بند استفاده نمایند. وجود جیب روی این پیش بند امکان نگهداری ملزوماتی از جمله قلم و کاغذ را در اختیار پرسنل قرار می‌دهد.

پیش بند آشپزی زنانه و مردانه

از آنجایی که آشپزها در قسمت آشپزخانه مدت زمان نسبتا زیادی را در معرض رطوبت و حرارت قرار دارند بنابراین اهمیت دارد تا از پیشبندهایی استفاده کنند که دارای مقاومت بالایی باشند. همچنین این محصولات باید به راحتی قابل شستشو باشند تا در صورت آلودگی به سرعت بتوان آن را نظافت نمود.

یش بند ظرفشویی

همانطور که از نام این پیشبند مشخص است به منظور استفاده در آشپزخانه رستوران و معمولا از جنس ضد آب طراحی و تولید می‌شوند. در هنگام شستن ظروف، احتمال پاشیدن آب و باقیمانده مواد غذایی به اطراف بسیار زیاد است بنابراین باید از این پیشبندها در آشپزخانه رستوران استفاده نمود.
در برخی مواقع، جنس این پیشبندها دارای مقاومت در برابر حرارت نیز می‌باشد چرا که کارکنان در محیط آشپزخانه در معرض حرارت نسبتا زیادی قرار دارند. شستشو و نظافت این پیشبندها بسیار ساده است به طوریکه شما تنها به یک پارچه مرطوب نیاز دارید تا بتوانید تمام سطح پیشبند را به خوبی پاک کنید. در صورتی که به پیشبند ظرفشویی دسترسی نداشته باشید می‌توانید از پیشبندهای یکبار مصرف نیز استفاده نمایید.

پیشبند نظافتچی رستوران

طراحی و دوخت این پیشبند، شباهت زیادی با پیشبندهای کمری دارد با این تفاوت که قد بلندتر پارچه، وظیفه دارد از کثیف شدن شلوار در هنگام نظافت جلوگیری نماید.

پیشبند تاکسیدو

این پیشبند نیز از دیگر پیشبندهای رستورانی است که در مقایسه با سایر پیشبندها، طراحی شکیل‌تری دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله از نوین فرم شما را با انواع پیش بند و اپرون و موارد استفاده از آنها آشنا کردیم. شاید در نگاه اول، استفاده از اپرون، امری ساده به نظر برسد اما رعایت استفاده از آن سبب می‌شود تا محیط کافه و رستوران شما، ظاهری زیبا و حرفه‌ای در چشم مشتریان داشته باشد. شما با در نظر گرفتن نوع فعالیت خود می‌توانید انواع این محصولات را خریداری نموده و آن را در اختیار پرسنل خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *